Branded Life on laadullisen tutkimuksen kokenut moniosaaja. Meistä on iloa ja hyötyä kriittisten ongelmien ja menestyskäytäntöjen löytämisessä. Olemme auttaneet useita tunnettuja yrityksiä tuotteiden, palvelujen, brändien ja asiakaskokemuksen kehittämisessä sekä johtamisessa.
Tutkimme yrityksiä ja yhteisöjä kiinnostavia ihmisiä verkossa tutkimusyhteisöissä ja “luonnossa” erityyppisillä haastattelumenetelmillä.
Pandemian aikana keskitymme etänä tehtäviin videohaastatteluihin ja -ryhmäkeskusteluihin sekä verkkoyhteisöihin, joissa yleensä noin 50 ihmistä (esim. asiakasta) auttaa yrityksiä ja yhteisöjä kehittymään tiiviissä vuorovaikutuksessa.
Räätälöidysti tutkittua kehittämistä ja ratkaisemista
Tekemämme tutkimukset ovat räätälöityjä toimeksiantoja. Väitelleen tutkijan korkealaatuisten analyysien seurauksena asiakkaamme saa toimenpidesuosituksia selkeässä ja kiteytetyssä muodossa.
Ohessa esimerkkejä palvelupaketeista, jotka räätälöidään asiakkaamme tarpeen mukaan. Emme kuitenkaan rajoitu näihin, vaan louhimme kehittävää ja ratkovaa tutkimusymmärrystä aiheesta kuin aiheesta.
Yhteystiedot
Samil A. Aledin
Human Insight Strategist, CEO
Kauppatiet. tri
Laadullisen tutkimuksen erityisasiantuntija ja videomuotoisen raportoinnin kehittäjä
CBRA:n (Consumer Brand Relationship Association) maavastaava
Vierailuluennoitsija (Suomi, USA)
samil@brandedlife.fi
+358 50 5967 365
BRANDED LIFE OY
Y-tunnus 2878564-7
B2B – Asiakasprosessit läpinäkyviksi ja brändille asemointi
Asiakkaiden käsitykset esiin nostava ja kiteyttävä tutkimusymmärrys haastaa yritysten vakiintuneet käytännöt ja avaa näkökulmia tulevaisuuden kehitystyölle. Asiakkaat kertovat ”anonyymeinä” tutkivalle ulkopuoliselle toimijalle enemmän kuin palveluntarjoajalleen. Esimerkkejä keskeisistä B2B-yritysten kehityskohteista, joita selvitetään tutkimalla:
Kartoitetaan toimeksiantajan (sekä kilpailijoiden) toimintatavat, vahvuudet ja kehityskohteet vaihe vaiheelta alkaen palvelun toimittajan valinnasta päätyen projektin valmistumiseen.
Selvitetään useammassa tapauksessa asiakkaan päätöksentekokriteerit ja muut kriittiset tekijät, joiden perusteella kilpailijat voittivat asiakkuuden/projektin. Miten olisi voitu toimia toisin? Miten valituksi tulleet kilpailijat toimivat?
Oman ja kilpailijoiden brändien ymmärtämisen kautta saadaan suuntaviivat brändin asemointiin (/sen viilaamiseen) ja viestintään sekä tarvittaessa myös brändi-identiteettityöhön, joka tapahtuu jouhevimmin työpajatyöskentelynä.
B2B – Asiakasprosessit läpinäkyviksi ja brändille asemointi
B2C – Monipuolisuutta ja ainutlaatuisuutta
Vuosien varrella olemme hyödyntäneet työssämme eri laadullisia menetelmiä yhdistellen ja niitä kehittäen. Olemme tutkineet ”kaikkia” lapsista mummoihin ja vaareihin, niin työ- kuin arkikonteksteja.
Tämän lisäksi olemme erityisen päteviä näissä kokonaisuuksissa, joita harvat hallitsevat:
Asiakkaiden käsitykset esiin nostava ja kiteyttävä tutkimusymmärrys haastaa yritysten vakiintuneet käytännöt ja avaa näkökulmia tulevaisuuden kehitystyölle. Asiakkaat kertovat ”anonyymeinä” tutkivalle ulkopuoliselle toimijalle enemmän kuin palveluntarjoajalleen. Esimerkkejä keskeisistä B2B-yritysten kehityskohteista, joita selvitetään tutkimalla:
Kartoitetaan toimeksiantajan (sekä kilpailijoiden) toimintatavat, vahvuudet ja kehityskohteet vaihe vaiheelta alkaen palvelun toimittajan valinnasta päätyen projektin valmistumiseen.
Selvitetään useammassa tapauksessa asiakkaan päätöksentekokriteerit ja muut kriittiset tekijät, joiden perusteella kilpailijat voittivat asiakkuuden/projektin. Miten olisi voitu toimia toisin? Miten valituksi tulleet kilpailijat toimivat?
Oman ja kilpailijoiden brändien ymmärtämisen kautta saadaan suuntaviivat brändin asemointiin (/sen viilaamiseen) ja viestintään sekä tarvittaessa myös brändi-identiteettityöhön, joka tapahtuu jouhevimmin työpajatyöskentelynä.
Mitä hyötyä meistä on sinulle?
Tutkimalla autamme sinua, B2B- tai B2C-toimija, oppimaan menneestä ja nykyisestä voidaksesi pärjätä ja kasvaa tulevaisuudessa. Saamme selville tärkeitä asioita, joita asiakkaasi eivät kerro tai osaa kertoa sinulle. Näet asioita uusin silmin ja saat tukevaa ymmärrystä päätöksentekoon.
Mihin olemme erikoistuneet?
Viemme sinut lähimmäksi asiakasta, kuluttajaa, (asiakas)kokemusta ja sisältöä. Näissä signaalit, ideat ja toimimattomat käytännöt odottavat reagoivaa asiakashallinnan tai tuotantoprosessin korjaajaa sekä innovatiivista brändin, tuotteen, palvelun tai toiminnan kehittäjää. Analyyseissämme huomioimme myös keskeiset toimialaan vaikuttavat trendit.
Millaista lisäarvoa et saa muualta?
Akateemisen tutkijan analysoimat tulokset ja toimenpidesuositukset myös tutkijan itsensä tekemällä videomuotoisella raportilla; tietoa konkreettisimmassa muodossa, jota on helppo ymmärtää, jakaa ja hyödyntää, mm. kaupallisessa argumentoinnissa.